EqualVoice
Odbornosť nemá pohlavie – Spoločnosť Ringier Slovakia využíva svoj novinársky a technologický vplyv na presadzovanie rodovej rovnosti.
V roku 2020 sa naša spoločnosť pripojila k medzinárodnej iniciatíve EqualVoice, ktorej cieľom je zvýšiť pokrytie žien v médiách, predstaviť viac vzorov a dať ženám a mužom rovnaký hlas.
Podľa analýzy Global Media Monitoring Project 2021 tvoria muži 82 % všetkých mediálnych výstupov na celom svete. Nedostatočné zastúpenie žien ako odborníčok ochudobňuje verejnosť o ich talent, názory a vzory, čo má negatívny dopad na rozmanitosť a rozvoj súčasných a budúcich generácií.
Skupina Ringier so sídlom vo Švajčiarsku si je vedomá tejto nerovnováhy a v roku 2019 spustila iniciatívu EqualVoice, ktorá sa zameriava na zvýšenie viditeľnosti ženských hlasov v médiách. Aby bolo možné tento jav merať, analyzovať a sledovať jeho vývoj, spoločnosť Ringier vyvinula vlastné softvérové riešenie založené na sémantickom algoritme. Tento nástroj dokáže analyzovať kvantitatívne a kvalitatívne zmienky o ženách a mužoch v online a printových médiách, v textovom, obrazovom a video obsahu, a to prostredníctvom učenia sa nových jazykov. Výsledkom tejto analýzy je tzv. faktor EqualVoice, ktorý v roku 2022 overil Švajčiarsky federálny technologický inštitút (ETH Zürich).
„Objektívnosť faktora EqualVoice je kľúčom k diskusiám založeným na dôkazoch, ktoré prinášajú merateľné zmeny – to je pôvodná myšlienka EqualVoice,“ zhrnula Annabella Bassler, finančná riaditeľka švajčiarskej mediálnej skupiny a zakladateľka iniciatívy EqualVoice.
Merania EqualVoice prebiehajú od roku 2020 v švajčiarskych a poľských tlačových publikáciách, vrátane Swiss Blick, Beobachter, Bilanz, Cash, Handelszeitung, GaultMillau a Schweizer Illustrierte, ako aj v magazínoch Forbes Women, Business Insider a Newsweek v poľskej edícii a od roku 2023 aj v Maďarsku v Blikk.hu, Kiskegyed.hu, Glamour.hu, EgészségKalauz.hu a Noizz.hu.